laurdag 3. oktober 2009

En titt inn i stuen....




Det var gjerne på tide å ta dere med på en liten titt inn i stuen. Den har fått seg ett lite ansiktsløft. Siden vi bor i en hytte og har tenkt å selge den som hytte, har vi, eller rettere sagt mannen, valgt å beholde tømmerveggene. Jeg har vel aldri vært spesielt begeistret for disse veggen, men må ærlig innrømme at det kom seg veldig etter at de fikk ett par strøk med hvit panellakk. Plutselig så var det mye lysere her inne. Vi har ihvertfall en stue med særpreg som ikke ligner så mye alle andres. Men stuen i det nye huset blir nok en stue med hvite vegger.



Bordet var en gang beiset i en mørk farge. Det fikk ett strøk med maling etter at hunden gnagde på det ene hjørnet. Det var vel egentlig bare sparkel og maling som kunne redde det da. Tok litt tid før jeg vente meg til den lyse fargen. Syntes først at det ble litt kaldt til den mørke skinnsofaen. Jeg malte det nemlig hvitt først, men skiftet fort til en litt mørkere farge. Da ble det mye varmere med en gang. Fargen jeg har brukt nå heter Bast. Knottene på bordet er også skiftet ut.

Hyllen har også fått en omgang og to med maling. Det er en gammel Ikea-hylle som var beiset i en lysbrun farge. Ble veldig mye finere i hvitt, og står fint i kontrast til tømmerveggene.

Har vel alltid hatt lyst på en lys sofa, men har med tiden innsett at det er svært upraktisk med små barn i hus. Og nå når vi går mot høst er det lunt og fint med litt brytning.



Den lille melkekrakken er ett gammelt sløydprosjekt fra min tid på barneskolen. Laget den i sjetteklasse. Har lenge stått vekkstuen på loftet til mine foreldre. Kom plutselig på her en gang at den måtte få komme frem i lyset. Koselig å kunne bruke no som jeg laget som barn.

Er det noe jeg skulle foranderet på i stuen så er det gulvet. Det kunne jeg godt tenke meg å malt grått, men siden vi snart flytter her fra, er det begrenset hvor mye mer vi gidder å gjøre  i dette huset og ikke minst bruke penger på.


I dag er det skikkelig høstvær, ikke at det var noe nytt, for det har det vel stort sett vært i en hel måned nå. Har ikke vært en regnfri dag siden august. Men heldigvis går det ann å kose seg på toss av regn og atter regn. Jeg og mannen skal på "date" i dag. Ut å spise og kino etterpå. Gleder meg!
God helg alle sammen!
Husk: Lev i nuet og vis at du er glad i dem som du har rundt deg!

12 kommentarer:

  1. Hei
    Så flotte bilder fra stua di. Salongbordet var lekkert!

    Ha en fin kveld
    Beate

    SvarSlett
  2. Likte også veldig godt salongbrodet i hvitt. Ha en trivelig kveld sammen med mannen:-)

    SvarSlett
  3. Koselige bilder du viser...og lykke til på daten:)
    klemmer edda

    SvarSlett
  4. Så utrolig fint dere har det :)
    Kos dere på date!
    klem C

    SvarSlett
  5. Heisann. Så koselige bilder fra stua di! Det ser ut som om dere har det kjempefint:)

    Ha en riktig god helg:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  6. Hei! Du hadde en koselig stue! Jeg er kjempelykkelig over mitt nye hjørneskap i bjørk som jeg har kjøpt brukt. Nå blir det litt mer koselig på stuen vår også.God helg!

    SvarSlett
  7. Så koselig stue dere har, kjempefint med kurver i hyllen under salongbordet! Ser vi har samme teppe forresten :)Skjønner godt det med tømmerveggene for å si det sånn, men det hjelper jo veldig på å få veggene litt lysere! Søt krakk du har laget, jeg også lagde en i sjetteklassen. Men den har bare tre ben og er livsfarlig å sitte på :) Og så heldig du var med det nattbordet da, skikkelig lekkert! You lucky woman! God natt :)

    SvarSlett
  8. Tømmervegger eller ei,veldig koselig stue i hytta di iallefall!!

    SvarSlett
  9. syns de lyse tømmerveggene er tøffe til det andre hvite du har. litt gøy med litt stuktur...etter mange år med alt hvitt:)

    SvarSlett
  10. Så koselig dere har det altså.
    Trur nok det blir veldig koselig og flott i ny huset deres også jeg da.

    Date høres bra ut;)

    Klem*

    SvarSlett
  11. Så fint bordet var blitt, var nå koselige bilder, tror ikke det skal bli noe problem å selge denne koselige hytten...nydelige bilder!

    SvarSlett