måndag 11. januar 2010

Den hjemmesydde kaninen Ruffen har fått seg en kompis, og han heter Laffen....




Da har endelig Ruffen fått seg en kompis! Har hatt dette syprosjektet i helgen. Å, det er så kos!! Det kjekkeste er å komponere og sy klær. Det er mye pøt, men veldig gøy!


Laffen som vi har kalt den nye kaninen har fått skjorte og dongribukse.


Og lillegutt på 2 1/2 elsker disse kaninene. Han sa så søtt når Loffen var ferdig: "Den veldig fin mamma!" Også gav han den en god klem.


Jeg er allerde i full gang med å planlegge en ny. Men denne gangen tror jeg det må bli en jentekanin med kjole. Selv om jeg ikke har noen jente enda, kan det jo være at det lille nurket i magen er en liten jente:)


19 kommentarer:

  1. Kjempefine de kaninene dine altså!! Hvordan er formen din nå da...??
    klem

    SvarSlett
  2. Har du laget kaninene selv? Så utrolig flink du er! Jeg er helt imponert!

    Ha en fin mandagskveld :)

    SvarSlett
  3. Takk for nydelig hilsen hos meg! Og godt nytt år til deg :) Så herlige navn dere har gitt de flotte kaninene. Jeg trodde først dette var Maileg kaniner, men så har du laget dem selv. Jeg er så Imponert!!

    Aina

    SvarSlett
  4. Stine sa...

    SÅÅÅÅÅÅ utrulig fine dei va! Imponert!! Du e jo kjempe flink til å sy!!

    SvarSlett
  5. Du er jo helt rå, jeg er stum av beundring:)!!!
    Betyr dette at formen din er bedre??? Jeg håper det iallefall...:)

    Klem fra Kjersti

    SvarSlett
  6. Hei!
    Så koselig å høre fra deg! Jeg har ikke væt innom deg før heller, men her trives jeg godt :)Veldig koselig blogg. Kaninene du syr er knallsøte, og interiøret ellers er nydelig. Høres koselig ut å bo i en tømmerhytte :) Vi bygde drømmehuset for noen år siden (omtrent identisk med drømmehuset ditt) *smiler*
    Nå drømmer vi om tømmerhus.. hehe!
    Gleder meg til å følge deg videre!
    Håper det er greit at jeg linker :)
    Klem, Madeleine

    SvarSlett
  7. Takk for koselig kommentar! Så flink du er til å sy, er helt imponert...så fine lommedetaljer! Flere innlegg jeg ikke har sett her, veldig fin spisesue dere har ;)Herlig med hvitt!

    SvarSlett
  8. HEi!
    Så skjønne kaniner, du er kjempeflink! Søte selebukser med fine detaljer!:)
    Gleder meg til å se kaninjenta etterhvert!

    Ha en super mandag!

    SvarSlett
  9. Hei! så utruleg fine kaniner:) Du er jammen flink! Så fint du har det,så kosleg og lunt.kjem til å koma på besøk att snart:)

    Og tusen takk for kommentaren på bloggen min! Kjempekosleg:)

    SvarSlett
  10. hei
    jeg er i full gang med å skape mer kontraster i hjemmet. trudde aldri jeg skulle si det; men nå er sort velkommen i mitt hjem..jeg vil ha et råere uttrykk i hjemmet nå. så rosa blir nok litt for søtt. men men..det med farger endre seg jo like fort som humøret ;)
    du får følge med på forandringen ;)
    klem bea-cici

    SvarSlett
  11. Superfine kaniner! Jeg har 10 tommeltotter så jeg er dyyyypt imponert :)))
    Godt å høre at formen din er litt bedre!
    Og takk for kolige kommentarer!!!
    Klem fra Hege

    SvarSlett
  12. Sååå koselig blogg:)Jeg er ny i blogg verden..velkommen innom:)
    Jeg vil gjerne følge deg

    SvarSlett
  13. så flink du er.
    jeg beundrer alle som kan sy.
    jeg er helt håpløs selv:)

    SvarSlett
  14. Så flink du er da, de er kjempeflotte ! :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  15. Hvor er du bare dygtigt, man skulle tro det var Maileg der havde lavet dem.
    Gid det var mig der kunne sy så flot...
    Knus Susi

    SvarSlett
  16. Hei, nydelig kaniner, har du laget mønsteret selv?

    Tonje

    SvarSlett
  17. Tusen takk for alle kommentaraer på kaninene! Veldig kjekt!! Noen som lurer på om jeg har laget mønsteret selv. Jeg har tatt utgangspunkt i en minimaileg kanin som jeg har kjøpte i sommer. Har laget mønster ut i fra den. Klærne er egenkomponerte.

    SvarSlett
  18. Hei
    Så koselig blogg og så flink du er og sy! De kaninene er superskjønne... Jeg er ikke flink og sy, men har nå prøvd meg på en Tilda, hahaha, stakar, hun ble ikke pen!! Men hvor har du funnet mønster til kaninene? Eller er det på frihånd:o)) De ligner jo veldig på Maileg sine, super herlige... Gleder meg til å se bilder av jenta:o))

    Koselig blogg som sagt, jeg kommer snart igjen:o))

    Klem Line

    SvarSlett
  19. Hei:) Kjempe fin kanin du har laget. Jeg har vært på jakt etter et mønster for å sy selv men ikke finnet det. Har du et tips hvor jeg kan få tak i mønster for å sy selv.
    Håper det er greit at jeg spør. Fin blogg du har.
    Hilsen vibeke

    SvarSlett