laurdag 6. februar 2010

Strikkehelg

Jeg har funnet en nydelig bok med fantastiske strikkeoppskrifter til den nye babyen vår.
Disse raggsokkene var jo bare så skjønne!

Boken heter Myk start og forfatteren er May B. Langhelle

Denne sparkebuksen ser så herlig ut, så den skal garantert strikkes til den nye babyen.

Og se på disse skjønne tøflene. De var virkelig nydelige. Får jo lyst på baby bare av å se slike nydelige oppskrifter.

Bestilte noe garn på Garnstudio her for noen dager siden. Nydelig alpaca ull som er utrolig mykt og deilig, og det er hele tre ganger sterkere og sju ganger varmere enn lammeull. Det er heller ikke allergifremkallende. Planen var at det skulle bli lappeteppe av det, men jeg syntes tråden var litt for tynn, så jeg tenker at dette skal det bli mye deilig babytøy av.

9 kommentarer:

  1. så nusselig og skjønt..deilig til en liten baby..kos deg med strikkepinnene ;)
    ha ei fin helg!!
    klem Anne♥♥♥

    SvarSlett
  2. Den boka er det veldig mye fint i!!!flotte alpakkafager du hadde funnet:)

    SvarSlett
  3. Mye flott håndarbeid her..
    Strikking er herlig.
    Jeg holder på med lue og skjerf til meg selv nå, men etterpå skal jeg strikke litt baby tøy. Noen i slekta venter små

    SvarSlett
  4. Så nydelig farge det er på garnet ditt! Ulltøy må være alle småbarnsmødres drøm! jEG har i hvertfall tatt imot og brukt alle ullklær barna har fått med stor glede og gode og varme barn...
    HIlde

    SvarSlett
  5. Heilt einig! Det er eit supert garn som heilt sikkert blir nydelege plagg, for dei som er flinke å strikke...det er IKKJE eg, så eg blir alltid litt missunneleg på dei som kan...

    Gler meg til å sjå resultatet! Ha ein fin laurdagskveld, klem frå meg.

    SvarSlett
  6. Hei Kristin!
    Du e utrulig produktiv og UTRULIG flink!
    Kjære vene. Så mye fint du får til!
    Sku likt å se det fine hjemmet ditt i virkeligheten.. ser so flott ut!
    Takk for komentar på bloggen min.. e litt dårlig å oppdatere men.. Håpe du har det bra og formen e fin og sånn. Så kjempekosli at dåkke venta nr.2! EN heldig baby som får en så fin mamma:) GOD SØNDAG

    SvarSlett
  7. skjønner godt du blir inspirert til å strikke av å se de oppskriftene, og når det er i så små str. er jo ikke oppgaven sååå stor å gå løs på heller..herlige farger på garnet.:-)

    SvarSlett
  8. Så nyydelig! Gleder meg til å se resultatet :)

    SvarSlett
  9. Så nydelig! :)

    Skulle ønske jeg kunne strikke ja.......

    Vibeke ;)