onsdag 5. mai 2010

Ei 70-talls sommerbukse til lillegutt



Her går jeg frem og tilbake fra sofa til symaskin. Benytter en hver anledning der formen er grei til å sy.
Dere blir nok etterhvert veldig lei av å se på alle mine kreasjoner.....


Denne buksen er sydd etter ett mønster fra en bok som ble utgitt i 1977.  Jeg liker godt modellene fra denne tiden. Boken har jeg lånt på biblioteket og den heter "Barnetøj du selv kan sy 0-4 år" Anbefales!


Gleder meg til å prøve den på lillegutt! Han er ikke akkurat så villig til å prøve det jeg syr. Det blir vel heller frivilligtvang:)

Tusen takk for alle overveldende kommentarer på kjolen i innlegget under!
Ps! Skal snart komme med noen interiørinnlegg, før bloggen min bikker helt over til å bli en syblogg.

15 kommentarer:

  1. For en søt bukse.. å den søte kjolen da :) så flink du er

    SvarSlett
  2. Tøff bukse, jeg blir iallefall ikke lei:)

    HA en fin kveld.

    Klem Tonje

    SvarSlett
  3. så kul den var!
    og kjempesøt kjole unde her:)
    klem

    SvarSlett
  4. Åhhh så søt...tror min yngste bror hadde noe som lignet på denne...min mor sydde masse klær til oss da vi var små....

    SvarSlett
  5. Nydelig! Går jo ikke an å bli lei av dine kreasjoner. Alltid kjekt å se hva du finner på:) Takk for at du deler det med oss! Forelsker meg helt i det du lager. Klem

    SvarSlett
  6. Du lager utrolig fine ting! Ønsker deg en flott vårhelg:)

    SvarSlett
  7. Så tøff!! Og kjolen da:) Varm klem fra meg:)

    SvarSlett
  8. Den var tøff;)

    Fiiin lørdag til deg,
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  9. hei hei!
    Den var rå tøff :)

    SvarSlett
  10. Herlig!! Sååååå mye fint du syr da!
    Jeg har kjøpt inn stoff+mønster.. Har aldri sydd klær så vi får se hvordan det går..men nå fikk jeg ihvertfall lyst å sette igang!!:)

    Klem

    SvarSlett
  11. Kuule bukser! Blir IKKE lei av å se ting du har sydd!!;) Klem B:)

    SvarSlett
  12. Så fine klær du syr, blir inspirert til å prøve selv ;) Blir ikke lei av å se dine kreasjoner! Ha en finfin helg ;) Ane

    SvarSlett
  13. Hei, ville bare ønske deg en fin lørdagskveld! Heia Norge ;) Ane

    SvarSlett
  14. Hei:)

    Var bare nysgjerrig på om det har kommet en liten baby til verden jeg, siden det er noen uker siden sist du var her inne...?:)

    Ønsker deg uansett en fin dag:)
    Klem fra Kjersti

    SvarSlett