måndag 3. mai 2010

En liten kjole ble til i går kveld


En hver kveld hvor formen er noen lunde god går med til å sy:)
Og i går kveld var en av disse dagene. Så da sydde jeg min første kjole til den lille jenta vår i magen.


Får jo bare håpe at det blir en jente, visst ikke får det bli en gave.


Har kopiert modellen etter en kjole som jeg har kjøpt i gave til en venninne. Designet er mitt eget. Det rosa stoffet er fra Tilda og soffet til lommene er fra Stoff og Stil. Knappene er kjøpt på en strikkebutikk i området her.


Tror jeg må kjøpe meg noen nye barnehengere som er litt søtere enn disse stygge plasthengerene:)

Tusen takk for alle de koselige kommentarene på skjorten i innlegget under!
Takker også for all omtanke dere gir meg! Det er så mange herlige mennesker her inne!

Ha en god dag alle sammen!

16 kommentarer:

  1. hei hei!
    wow, den var nyyydelig søt! :) De har flotte barnekleshengere, hvite, rosa, blå.. på Åhlens :)

    SvarSlett
  2. Wow.. Den var flott! Så flink du er.
    Blir bare uvenner med symaskinen og gir opp jeg. :)

    Ha en fin kveld!

    Ingunn

    SvarSlett
  3. Wow, superfin! Jeg har så lyst å sy noen slike kjoler selv, eller kanskje de vanlige forklekjolene.. tror jeg må teste ut en dag.. for det sies å ikke være SÅ vanskelig :) Du, når er det du har termin? Har dere valgt å ikke vite kjønnet? Sånn er jeg altfor nysgjerrig til.. hihi.. om jeg så ville så hadde jeg nok hatt litt problemer, for jeg oppdaget at det var gutt på begge ultralydene selv. Med William (minstemann) så jeg det allerede i det hun brukte ultralydapparatet til å stryke ut geléen.. hihi.. de er ikek så blyge nei ;-D

    Krediterte deg litt i innlegget mitt idag ;-D Syntes du fortjente det! Klem fra Ida

    SvarSlett
  4. ps. inntil du har kjøpt deg nye hengere, så kan jeg anbefale å snurre stoffremser rundt vanlige gørrkjedelige :) De blir straks lekre :) Jeg har også pyntet med litt perler i selve hanken ;)

    SvarSlett
  5. Så kjempefin kjole,du er superflink altsø.Slikt tør ikkje eg å prøve meg på altsø,det bli kun heilt enkle syprosjekt på meg gitt:)

    Håpar du har ein flott kveld!

    SvarSlett
  6. Hei! Nyyyydelig kjole, den var bare rålekker!!

    Tuuuuusen takk for superhyggelig kommentar på bloggen min!! Ja, jeg syns det er helt utrolig at du ikke har vært inne hos meg før altså... hehehe, neida ;) Men hyggelig du vil komme igjen da.

    Klem

    SvarSlett
  7. Igjen, jeg har ikke ord...
    Noe så nydelig:)
    Tenk så skjønn hun kommer til å bli den:)
    Jeg er stum av beundring...
    Godt å høre at formen din er bedre:)

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  8. For en nydelig kjole og alle de andre tingene du lager er jo helt fantastisk..
    Så synd jeg synes på deg som er dårlig enda, mine 4 første mnd var jeg så dårlig at jeg aldri skulle ha barn igjen, men jeg har glemt det nå, jaja ikke helt men det var verd det iallefall.
    Bra hun kommer snart så utrolig spennende!
    På coop obs har de forresten fine hvite trehengere til barn, tror det var 40 for 4 de kostet..

    Natii natt.

    Klem fra Tonje

    SvarSlett
  9. Så gøy jeg kom over bloggen din:D Nydelig og inspirerende blogg:D

    Her skal jeg følge med mer:)

    Så gøy med husbygging da:D Gleder meg også til vi skal begynne med det er alt for mange år til:( hehe

    Silje

    SvarSlett
  10. Supersøt kjole,du er så flink!!

    SvarSlett
  11. En nydelig liten kjole :) Likte kjempegodt skjorten under også!Du er veldig flink!
    Ha en fin kveld videre!

    SvarSlett
  12. j'adore votre petite robe.Bisous Isabelle

    SvarSlett