onsdag 9. juni 2010

En bloggepause og en trist nyhet....


Har hatt en lang bloggepause på litt over en måned. Var ikke akkurat en planlagt bloggepause. Av en eller annen grunn så bare ble det slik. Jeg tror jeg miset inspirasjonen en stund og trengte en pause. Det tar tid å blogge og jeg kjenner at jeg har hatt behov for å ta en liten pause. Har gått mange runder med meg selv og vurdert frem og tilbake om jeg skal legge ned bloggen. Blir visst aldri enig med meg selv. Tror jeg vil fortsette å blogge, men dog ikke så ofte som før. Ønsker å bruke tid på en del andre ting nå i sommer. Det har vært sparsomt med kommentarer fra meg. Ser så mye fint her inne i blogglandia som virkelig inspirerer. Har rett og slett ikke tid til å kommentere alt. Dere skal vite at jeg setter pris på all herlig inspirasjon her inne.

En viktig grunn til at jeg har mistet inspirasjonen en stund er nok en trist nyhet som vi fikk for noen uker siden. Vi fikk avslag på byggesøknaden. Tomten som vi kjøpte for fem år siden ble omgjort til boligtomt for 25 år siden. Før det var det jordbruksareale. Det er kommet nye regler som sier at det må bygges på en slik tomt innen tre år, visst ikke blir tomten tilbakeregulert til det den opprinnelig var. De begrunner avslaget med at tomten er brukendes til jordbruksareale. Noe som er helt bak mål da det må både skytes og dreneres. Tomten har aldri vert brukt til jordbruskareale og vil aldri bli brukendes til det heller. Utrolig hvor firkantet systemet kan vere. Nå har vi sendt inn klage, men er forberedt på at det kan ta tiiiiid. I mellomtiden prøver vi å gjøre noen forandringer her vi bor så vi får litt bedre plass.

Ellers er lillejenta der inne i magen fremdeles. Terminen er om fem uker. Vi venter så spent så spent. Har begynt å finne frem både vugge og sprinkelseng. Noen klær og sengetøy er også sydd. Kvalme og oppkast henger fremdeles over meg. Så det skal jammen bli godt å få det hele overstått.

Dette ble mange ord og setninger. Les det de som gidder;)
Ønsker dere en herlig junidag! Så snakkes vi en dag, men dog ikke så ofte som før.

9 kommentarer:

  1. Nei, huff så kjedelig dette var!! Tenk å få avslag pga noe slikt. Skikkelig irriterende når dere har sett fram til å bygge. Håper der finner ut av noe annet.

    SvarSlett
  2. Så ufattlig kjipt vi(min far) har holdt på med kommunen i 5 år nå men jeg har vært med på prosessen, det går som oftes men det tar som du sier t i d!!
    Masse lykke til de siste tyngste ukene.

    Klem Tonje

    SvarSlett
  3. Hei kjære deg:)

    Tusen takk for hilsen inne hos meg:)
    Med engang jeg så overkriften din, fikk jeg en
    kjempeklump i magen... Uff, trodde det hadde
    skjedd noe med lille babyen med engang!
    Godt å lese at alt er bra med henne der inne iallefall:)

    Så utrolig idiotisk dette systemet er...!!!
    Skjønner så godt skuffelsen og fortvilelsen deres.
    Vi opplevde en veldig kjip situasjon da vi kjøpte
    huset vår for 4 år siden. Et halvt år etter at vi
    hadde kjøpt det (hadde fortsatt ikke flyttet inn), så
    får vi et brev fra tomteeierne (vi har festetomt), at
    de plutselig krevde å ta huset fra oss!!!
    Da grunneiere tydligvis har 6 mnd. på seg på bestemme om
    de vil ha huset eller ikke...!
    Jeg holdt på å klikke. Vi hadde pusset opp hver dag i flere
    måneder, og plustelig skulle vi stå der uten hus, og i tillegg ha
    tapt mange penger...
    Heldigvis var min samboer livsarving til huset (noe de ikke hadde fått med seg), det reddet oss heldigvis.
    Men det fikk meg til å tenke på de som ikke er arvinger
    og som plutselig opplever dette.
    Ikke rart det er krig i verden, når alt er så 4kantet...

    Jeg håper at ting ordner seg for dere, tolmådighet er vel det
    eneste som hjelper...
    Håper du kan få fokus bort fra dette når tulla kommer:)

    Og du, ikke legg ned bloggen din da.
    Jeg har, av ulike grunner, tenkt det samme noen ganger,
    men er glad jeg ikke har gjort det.
    Da er det bedre å ta en pause, og heller komme tilbake
    når du føler for det:)

    Ha en fin dag:)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Æsj, så kjedelig når ting ikke går veien!
    Men er det da helt kjørt ? Kan den ikke gjøres om på nytt?

    Syntes du har en veldig koselig blogg, og håper ikke du forsvinner, men du får blogge når lysten og inspirasjonen er der! Det er jo ikke vits å blogge svada heller!!

    Blir spennende å hilse på lillejenta om noen uker da:)

    Ønsker deg en fin dag!
    Klem Hege

    SvarSlett
  5. Jeg ble så skremt av overskriften!:) Så godt å høre at alt er vel med babyen. Men så kjipt med kvalmen! Vi strevde lenge med vår søknad. Veldig kjedelig. Håper det ordner seg. Klem klem. Du må ikke forsvinne fra bloggverden!!!

    SvarSlett
  6. Heihei:D Utrolig kjipt med avslag på byggesøknad da:( Min snart svigerbror og hans kone opplevde det samme. Det er svigerfars eiendom da. Men de fikk avslag. Det ordnet det seg til slutt for dem da. Husker ikke helt hvordan de gjorde det, men vet det var prat om at de kunne bygge om de lagde et nytt gjorde på samme str:P Huff, utrolig tungvint at sånt skal skje.Håper det ordner seg for dere:)

    SvarSlett
  7. Hei !
    Kom forbi bloggen din helt tilfeldig og leste dette innlegget.
    IKKE fortvil, dette kan ordne seg ! Det er flere ting som tegner i deres favør :
    1. Kjøpte dere tomten før denne regelen trådte i kraft , gjelder den ikke for deres tomt.
    2. Dere kunne umulig ha visst om dette da dere kjøpte tomten. Om dere hadde kjent til denne regelen , hadde dere selvfølgelig startet såpass mye at igangsetting av bygging var godkjent før 3 år`s fristen.
    3. Om ikke arealet er blitt brukt til dyrket mark tidligere, kan det ikke nå bli betraktet som fulldyrket og heller ikke føres tilbake som det.

    Bare stå på å hevde deres rett, så vil dette løse seg .
    Vi kjempet i 10 år for å få kjøpe vårt drømmested og saken vår gikk helt til Landbruksdepartementet.....der fikk vi endelig medhold. Men det var en helt annen sak. Vi søkte om konsesjon for å få ta over et nedlagt gårdsbruk. Der naboene hadde forkjøpsrett. Men vi vant til slutt.
    Så mitt råd til deg; IKKE gi opp !!
    Lykke til !.....både med nedkomsten og byggingen!

    SvarSlett
  8. Så frustrerande! Håper det ordnar seg for dykk likevel!

    Ha ein god sommardag. :)

    SvarSlett
  9. Så kjekt med bloggoppdatering!:) Håper virkelig ikke at du legger ned bloggen, det er en stor glede å komme inn hit å se hva du lager og styrer med om dagene. Du er ikke alene med å ikke blogge så mye for tiden, det er jo naturlig at det blir slik nå som sommeren er her, og været er fint. Blogg når du har lyst, ikke når du føler du må :)

    Utrolig kjipt med tomten.. slikt stjeler inspirasjon og krefter! Håper det ordner seg til slutt!

    Gleder meg veldig til å se dere igjen nå. Gi meg en lyd når du føler deg klar for besøk etter at snuppa er komt til verden. August er jo en veldig fin måned, kanskje vi kunne fått til noe da?

    Tenker på dere, og lykke til med det som venter dere. Tenk at lillejenta snart skal få se dagens lys:)

    Stor klem fra meg og mine små

    SvarSlett