fredag 17. juni 2011

Lekehytte til barna


Vi kjøpte lekehytte på Finn for ett par måneder siden. Betalte 500 kr for dette lille krypinnet. Først syntes jeg at hytta så alt for liten ut, men etter den ble malt og innredet er jeg kommet til at det er god nok plass. Barn liker når ting blir lite og på deres størrelse.


Hytta var ikke akkurat noe vakkert syn da vi kjøpte den. Den var svart utvendig og innvendig var den umalt. Måtte skifte vannbord og deler av taket. Den var skikkelig mørk og uhyggelig innvendig. Jeg og Lukas har malt den hvit både utvendig og innvendig. 



Kjøkkenbenken har jeg snekret sammen selv. Da mannen har nok av prosjekter, tok jeg den saken i egne hender. Her er det komfyr, stekeplater og oppvakskom.  
Det er nesten så jeg skulle ønske jeg var liten igjen. Husker så godt hvor veldig jeg ønsket meg en slik hytte  da jeg var liten.....


Bord og stoler er kjøpt på Ikea. Bordet var avlangt, men er saget av så det passer bedre inn i hytten. Hytta har vel mest jentepreg over seg..... Tenker at med tiden blir den nok mest brukt av Nora. Lukas har vist overraskende lite interesse for hytta. Han er en skikkelig gutte-gutt som helst bare vil kjøre traktor dagen lang:)

Irriterer meg over at bildene blir så uskarpe på bloggen. Noen som har gode tips? Bildene blir skarpere om du trykker på dem.

God helg!!

6 kommentarer:

  1. så fin da! også 500 kroner... ikke værst!
    skulle gjerne likt og sett hvordan den så ut utvendig også:)

    ha en fin helg!
    klem ellemell

    SvarSlett
  2. Næmmen så koselig det var her da! Veldig søtt!

    SvarSlett
  3. Å så koseleg lekehytte!! Her tenker eg vesle Nora vil kose seg med veninner etterkvart :) Likte så godt dei søte gardinene og veldig smart med kjøkken som ikkje er så djupt. Veldig god utnyttelse av plassen. Inspirerande for meg som snart skal ta til med det samme. Ser du har malt gulvet lysegrått. Det tenkte eg også å gjere. Har du fargekode eller navn på den gråfargen? Lurer også på kva slags type maling du malte med... Håper det går bra at eg spør, så får du svare meg viss du har tid :)

    God helg :) Klem fra Kristina

    SvarSlett
  4. Så utrulig fin den e!! Ja, her skulle ej gjerne vært lita å leika mej..!:) Du e så flink til å lage det fint rundt dej! Ej venta på besøk av min personlige interiørkonsulent snart;)

    SvarSlett
  5. Nydelig lekehus du har gjort i stand!Så lyst og fint!
    Har et lite hus i hagen med null vinduer og en dør som er av en plate..Nå rommer det alt slags rask, men jeg håper jeg får brukt litt tid på den i sommer;)
    Kanskje du skal få inn noen traktorer og litt andre gutteting..Da tiltrekker han seg nok fort hytten;) Et sånt sted har man jo glede av i maaange år, så plutselig en dag ligger han nok her å leser Spiderman-blader i fred;)
    Følger deg gjerne videre:)
    Klem Christine

    SvarSlett
  6. Hi I like your playhouse, it´s so cute.
    There is a playhouse in my garden that I have been remodeling this sommer, so I am a bit crazy for cute litle houses.
    I´m happy to have found your blogg and will put you on my blogg list.
    klem Stína

    SvarSlett